با نهایت تاسف و تاثر درگذشت جناب آقای دکتر محمود احمدزاده هروی، عضو هیئت مدیره شرکت پرسور و اولین وزیر صنایع و معادن را تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای آن مرحوم آرامش و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم.

مراسم ترحیم این استاد برجسته و پیشکسوت، روز یکشنبه 13 شهریور از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.

 دکتر محمود احمدزاده هروی، نخستین وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی، فارغ‌التحصیل رشته زمین‌شناسی از دانشگاه کلاوستال آلمان بود، از سال 1350 تا 1380 در دانشکده مهندسی معدن فنی به تدریس اشتغال داشت و علاوه بر فعالیت آموزشی و پژوهشی، در دهه 50 و بخشی از دهه 60 به عنوان مدیر گروه معدن دانشکده فنی نیز فعالیت می‌کرد.

اشتغال به عنوان مهندس در سازمان صنایع و معادن پیش از انقلاب، وزیر صنایع و معادن در نخستین دوره دولت جمهوری اسلامی، مشاور وزیر صنایع، مدیرعامل شرکت ملی فولاد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در یوگسلاوی و ریاست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از دیگر مسئولیت‌های این استاد برجسته دانشگاه تهران و چهره ماندگار حوزه مهندسی معدن کشور بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *